Lugn dag

Haft en super lugn dag idag, mkt slapp. Vaknade rätt så sent men va fan det är ju lördag. Tog en "långpromenad" på 40 minuter. Såå skönt att komma ut och gå. Om jag inte kan gymma så kan jag ju ut och så.

Pratade mkt med syrra om det förrut idag om träning, kost och hälsa. Jag ska sluta sätta upp ouppnåliga mål för mig själv som att man ska börja träna mer, inte äta skräpmat och godis mm. Men varför ska man inte få göra det? Säger som syrran sa idag, ät och gör det som gör dig gott och som du mår bäst av. Okej man behöver inte äta godis, chips och skräpmat varje dag. Men om man skulle äta det på helgen eller ta en godis bit efter maten, va fan gör det? Ingenting. Ska försöka göra mitt bästa med att sköta mig och hålla mig från godsaker under veckan i den mån det går, men om jag skulle falla dit för en godisbit i skolan eller nått sånt så gör det INGET över huvud taget. Varför ska man få dåligt samvete för att man lever och mår bra. Men självfallet om man äter massa men rör sig inget alls, så klart som fan man går upp i vikt. Därför måste jag nu försöka kombinera mitt vardagliga liv med lite mer motion så kommer resultat säkert hända ändå.

Så ber alla där ute som följer dieter, och va så kallade preoffesionella tränare på gym säger om att man inte ska äta det och det och det och det och det. Skit i dom och ät det du mår bra av, men ist rör dig kanske en dag extra i veckan bara. Kan ju liksom vara en halvtimme eller fyrtio minuters promenad. Lev i nuet och inte efter vad andra säger...
Kram på er alla och hoppas ni äter gott denna lördagen.

Nu ska jag antagligen förlja med Malin med folk ut, ha det bra.

Pyss Pyss..

Kommentarer
Postat av: Isabella

Du har så rätt vännen <3

2012-01-14 @ 18:57:35
URL: http://isalindvall.blogg.se/
Postat av: Josefina

Bra skrivet, Nathalie! :) Jag håller med dig :)

2012-01-18 @ 09:55:00
URL: http://josefinamorhed.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Tack Jossan och tack Isa :) <3

2012-01-23 @ 21:38:40
URL: http://nejthaliee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0