Kvällsaktivitet 3 av 7 klar...

Då är tredje kvällen som man är upptagen avklarad. Känns som en evighet innnan man kan verkligen få va hemma tidigt och bara ta det lugnt och koppla av. Kommer ta ett tag men det kanske det är värt i längden.

Igår va vi iaf i Sthlm och besökte MR-dagarna (Männskliga rättighetsdagarna). Vi åkte tiiiidigt på morgonen, rättare sagt 06:56 åkte tåget från stationen i Örebro. Dock försov jag mig, som inte är ovanligt, men hann fanemig ändå med marginal innan tåget åkte. PUUH! Gick på en föreläsning på förmiddagen om asylsökande HBTQ-personer och hur de blir behandlade av migrationsverket. Det var riktigt intressant faktiskt. Sen gick vi på en teaterläsnig med 4 personer som läste om 4 olika personer som blvit "räddade" av amnesty. De som jag kommer ihåg som läste var Stefan Einhorn (som vi även just nu läser boken Konsten Att Vara Snäll i psykologin, bra bok), Seissela Kyle och två andra som jag inte minns vad de heter. En är dock en välomtalad journalist mm för Aftonbladet. Sen en annan föreläsning på eftermiddagen som handalde om folk som blev gifta mot sin vilja. Dock inte lika bra men allt lite intresant. Kom väll hem runt 7, så litetidigare än vad jag väntat så det va skönt.

Idag har vart en lååång dag. Började med svenska redovisning som gick SKIIIIT dåligt. Inte oväntat, men blir bara så ledsen och besviken på mig själv som inte fattar. Man känner sig inte speciellt duktig i sådana situationer. Men på eftermimddagen så va det ganska slappt infrö samkväm med dövblinda från 17:00-20:00. Komm 4 dövblinda personer till skolan som vi pratade och syntolkade och umgicks med. Riktigt skoj, men dock ovant. Men det är sånt man lär sig av :). Nu är det bara slapppaaaaa som gäller, tänker verkligen itne lyfta ett finger mer i kväll. Imrogon kväll blir det spelkväll som min klass arrangerar för de på skolan, hoppas många kommer mellan 17-20 :). Hare bra.

Pyss Pyss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0