Annika Östberg

Då har man kommit hem efter rätt så lugn dag i skolan som tur är. Den avslutades på topp med en föreläsning av Annika Östberg som suttit i fängelse i USA för "medhjäp" till mord. Hennes föreläsning var den bästa och mest gripande och inspirerande jag någonsin har varit på! Kan inte förstå eller tänka mig hur hennes liv verkligen varit. Men hon är verkligen en oerhört stark person som varit på botten men ändå klarat att ta sig upp igen och känna att livet är värt att leva. Ens vardagliga problem är INGENTING om man jämför med vad hon har fått utstå under alla de år hon haft drogproblem och suttit i ett amerikanskt fängelse. Det är som man hör och ser på tv ingen lek att sitta inne i USA. WOW säger jag bara, hon inspirerar verkligen. En stor eloge till en stark och en mycket inspirerande kvinna! Köpte hennes självbiografi och fick den även signgerad. Kommer bli spännande att läsa om allt som hon berättade på föreläsningen idag.

Ha en toppen dag, det ska jag !!!




Pyss Pyss...

Kommentarer
Postat av: Linn

Hoppas inspirerande till styrka att ta sig genom motgångar och inte till att vilja sitta inne ;) skämt o sido... intressant att höra om andras livshistorier och vad folk klarar sig igenom. Kraqm på re söstra mi

2011-12-08 @ 19:40:58
URL: http://linnsky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0