"Släkforska"

Ikväll har jag roat mig med lite släktforskning :P. Shiiit va spännande det är egentligen att veta hur släkten såg ut förr, hur dom såg ut, bodde, hur dom dog, vad dom jobbade med. Hittade släkt långt tillbaka som 1596 :D! En man han jobbade till och med som riksdagsman, lite tufft! Sen hittade jag även några bilder. Dock på folk inte sååå långt tillbaka men ändå. Funderar på att fortsätta, det skulle va riktigt skoj.


Min mormors morfar Carl Algot Freidlitz 1873-1963


Min mormors morfars mamma Eugina Charlotta Fagerskog 1844-1886


Euginas man (Mormors morfar pappa) Soldat Johan Vilhelm Freidlitz 1846-1880

Pyss Pyss...

Kommentarer
Postat av: Linn

wow let me know more :) shit va kul! Mormor släktforskade ju en del o har ju massa böcker hemma hos morfar. Du får kika i dem me om du tyckte det var kul :)

2010-11-24 @ 10:20:07
URL: http://linnsky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0