Bakat :P

Om man inte har något att göra kan man göra som jag gjort, Baka en kaka vat jag :D !!! Bakade mina favorit kakor som min mormor ofta bakade förr. Riktigt mumsiga kakor är vad dom är :D. Cockladkakor kan man inte direkt säga är fel hehe.

Cockladsnitt:
Ingredienser

200 g margarin
5 dl mjöl
3 msk kakako
2 tsk
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
2 dl socker
2 msk vatten
Pärlsocker eller madel som dekoration

Gör så här:
Sätt på ugnen på 225 grader och sen blandar du rumsvarmt smör och socker.
Efter det så blandar du i kakao, vaniljsocker och vatten. Blanda sedan i mjölet
och bakpulvret och baka sedan ihop det till en deg. Rulla ut degen till 4 jämnstora
lägngder eller till små runda kakor beroende på vad du vill göra. Strö sedan på
pärlsockret eller mandeln.Lägg längderna på smord plåt eller ett bakplåtspapper.
Grädda sedan kakorna i ugnen i 10-12 min i  mitten läget.


Hade inget pärlsocker, men så här blev resultatet !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0