Turkiet med söstra mii :D !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kom hem igår till kyliga Sverige från det soliga och UNDERBERT fina turkiet. Jag och min syster var i Bordum/Gumbet i en vecka som var så underbart skönt .Har verkligen spenderat en  toppen vecka i turkarnas egna semester paradis :). Tyvärr gick veckan så himla fort så jag hade lätt kunnat stanna en vecka till. Mkt trevligt folk över allt, dock var ju vissa riktigt jobbiga och sliskiga men va fan. Var ju egentligen bara att skaka av sig dom och gå vidare. Eller kanske göra som syrran, säga att man har pojkvän då stack dom på en gång haha xD. Men rent generellt var alla mkt snälla och extremt gästvänliga. Speciellt de på hotellet, glada och lite full i fan. Många skratt fick vi med dom iaf så det var mkt skoj. Men vad har vi gjort nu då, jo vi har gjort mkt men ändå inte. Solat, badat, shoppat lite och köpte ett par skor och hatten på bilderna och lyckades få ner både hatt och skor något i pris tack vare syrran ;), sen så har vi åkt på en båttur, vart på hamam (turkiskt bad som det ingår bastu, skrubb, tvålbad, massage och ansitsmask) som var underbart skönt och man blir super mjuk efteråt :D, ätit massa mat och druckigt gott, allt i från pizza till goda grytor till pasta...ja allt möjligt har vi ätit och allt var super gott. . Ja va med kan man begära på en semester, så ska det ju vara. Båtturen var mkt rolig då åkte vi till 5 olika ställen med en stor båt och fick hoppa i vattnet och bada och sen på ett ställe, Camel Beach, fick vi gå av och sen vandra runt en stund och där kunde man titta på kameler. Stooora bestar kan jag säga att dom var :P. Sen så var det inte så mkt man kunde se förutom vacker utssikt och skönt svalkande vatten. Och en ROLIG sak som hände på båten var att vi träffade några turkiska döva, så där fick jag använda teckenspråk. Men inte svenskt teckenspråk utan...ja lite allt möjligt som ASL bokstavering och sen mkt gestikukering. Verkade som att dom fattade vad vi sa och jag fattade en hel del vad dom sa också. Skoj när man ska försöka tolka vad dom sa till oss till syrran som inte kan lika mkt men jag lyckades upfatta bokstaveringarna till deras namn iaf :P. Sen har vi sett en massa olika shower som magdansöser med ormar, både manlig och kvinliga magdansöser, olika akrobatiska shower också. Små mongoler som är starkare än typ sverigers starkaste man :P. Sen var vi på turkiskkväll genom hotellet, och där fanns det mat kan jag säga. Såååå mkt mat att man höll på att dö och god var den också. En riktigt rolig och lyckad kväll med sällskap av ett ungt finsk par :). Och en annan sak jag måste säga, jag har blivit så kär i en drink som heter Blue Hawaii. Och i den är det vodka, annanasjuice, malibu (cocossprit) och blue curacoa tror jag det hette. Mummmma, en av de godaste drinkarna jag nånsin smakat på. Sen drack vi massa andra också. En jag smakade i hotelbaren hette Turkisch Kiss och i den var den vodka, gin, sprite och grenadine, också en as god drink. Föresten så var tydligen Katherin Zeeta Jones och Michael Douglas i Gumbet också :O! Dom var på sin båt ute i havet vid stranden, så vi har sett en kändis båt haha. Stoooor båd var det iaf :P. Lite coolt att dom var där när vi väl var där :P. Sen när vi skulle flyga hem så sa guiden på väg till flygplatsen att Dona Karen skulle komma dit också :P. Lite coolt är det allt tycker jag ;). Aja nu är man hemma igen, men ville verkligen inte åka, trivdes verkligen bra i Gumbet och kommer förhoppiningsvis åka tillbaka. Vill verkligen det så det är bara att hålla tummarna att man kan åka nästa sommar också ^^. Nån som är på :D ???

Nu kommer ett bildregn från en underbar resa:


På landvetter :)

Från flygplansfönstret

Flygplansmotorn utanför mitt fönster :)

:P

Hotelletsbaksida :)

Hotellet

På stranden :)

På stranden :)

Var är Linn....jo vid flodhästarna bakom henne :P

Linnsan :D

Systrarna Widenberg Johansson

Äta mat :)

Mehmet eller som han sa Christiano Ronaldo :P


Goooooa drinkar :D

På Semi Beach bar eller nått :)

Semi Beach :)

Grymma breakdansare

Stripteas också :P

Linn dansar turkdans :P

Magdansösen Esmeralda :P

Leka med ormen :P

God drink nummer 2, min är den helröda :)

Undervisning :P

Fina sänger vi fick en dag :)

Fina sängar vi fick en dag :)

På båtturen :)

På båtturen :)

Linn och det döva gängen från Turkiet vi träffade :)

Jag och det döva gängen från Turkiet :)

Kameltoe...eller nee face :P

Gosig värre :P

Aquarium bay :)

Turkisch Kiss=Vodka,gin, sprite och grenadine :D

En av alla goa knäppisar som jobbade på hotellet :) :P

Knäppgök nummer 2 :) :P

I hotelbaren :)

Norrmannen Magnus och Linn på Cossy restaurant :). Han va lite ensam så han fick sitta med oss ;) !

Linn på stranden :)

Syster yster :D <3

Drink nummer 3, Malibu Sunrise :)

<3

Banandansen vi härmade av en kille på restaurangen :P

Banandansen vi härmade av en kille på restaurangen :P

Servitören :)

Framsidan på hotellet innan vi stack till flygplatsen :)

På bussen till flygplatsen :)

Pyss Pyss...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0