Så härligt...

Så himla härligt att äntligen vara tillbaka i skolan och träffa alla underbara klasskompisar :D <3
Har verkligen saknat alla nu under lovet. Som tur var så blev den en mjukstart idag med att vi satt och konverserade "fritt" på teckenspråk i olika grupper. Annars var det en helt vanlig skoldag egentligen.

Efter skolan så bar det som vanligt in till stan, hehe, och kikade runt i affärer med Lisa och Christer :). Kallt som fan var det kan jag meddela er alla :P. Vi började trippen mer att gå runt i affärer och kolla och sen hamnade vi inne på Kics och där hittade jag en puma pafrym som det var rea på, så jag var ju bara tvungen att köpa den. Men investerade även en ny foundation som var behövligt, men också ett par vantar då jag slarvade bort ena i Borlänge :P !!! Efter all vandring på stan så bara det av till Cafe Vasa och tog en fika, är alltid mysigt och fika och prata med underbara kompisar :). Kommer nog vara en fikaoman om jag ska fortsätta med allt fikande hahaha :P.

Men sen bar det av hem och lagade pannkakor med Christer. Dock gjorde jag egna då jag inte kan äta ägg :). Men jag är van och dom blev allt smaskiga. Nu sitter jag iaf hemma och tar det lugnt innan man ska lägga sig. Måste börja bli en vana att lägga sig i tid nu, och inte klockan 4 som det blev flera dagar i helgen xD !!!

DAGENS NAMN
Jan är ett av alla dessa otaliga namn som härstammar från det grekiska Johannes som i sin tur leder tillbaka till hebreiskans Jachanan. Närmast är Jan en förkortning av den gamla tyska formen för Johan, Jahan, som också kommer från Johannes. Johannes brukar i sin tur tolkas som "Gud har förbarmat sig". Jan är känt i Sverige sedan 1600-talet och det var ett av de allra vanligaste dopnamnen mellan 1940- och 1970-talen. Det finns i dag cirka 130 000 som heter Jan varav ungefär 66 600 kallas så.

Jannike härstammar liksom Jan från Johannes och är därmed en av de många kvinnliga varianterna på det bibliska namnet. Jannike hade en liten popularitetsperiod under 1980-talet men har nu sjunkit tillbaka. Det finns i dag cirka 800 som heter Jannike i olika stavningar, av dessa har omkring 700 det som tilltalsnamn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0